Director de Departament:
Edu Tudor Mihai, conf.univ.dr
Publicatiea stiintifica a Facultatii de Management-Marketing, "Holistic Marketing Management"
www.holisticmarketingmanagement.ro
Departamentul de Management-Marketing coordoneaza:
Programe de studii universitare de licenta
- Management - 3 ani
- Marketing - 3 ani
Programe de studii universitare de masterat
- Managementul Strategic al Firmei - 2 ani
- Managementul si Marketingul Organizatiei - 2 ani
- Managementul Informatiilor - 2 ani
- Marketing in Afaceri - 2 ani
Activitatea de cercetare stiintifica
Facultatea de Management-Marketing si
Departamentul de Management-Marketing dispun de resurse financiare, logistice si umane suficiente
pentru a realiza obiectivele
propuse. Activitatea de cercetare stiintifica a cadrelor didactice se desfasoara in spatii destinate acestei activitati, respectiv la
Departamentul de Management-Marketing, la
Centrul de Cercetare "Management" si
Centrul de Cercetare "Maketing" dotate cu echipamente electronice conectate la Internet, la
biblioteca virtuala si cu
materiale documentare de specialitate.
In cadrul
Facultatii de Management-Marketing si al departamentului de specialitate exista un climat si o cultura puternic centrate pe
cercetare, atestata prin realizarile in domeniul
cercetarii stiintifice: cursuri, tratate, manuale universitare, studii, comunicari stiintifice, articole publicate in reviste de specialitate
si nu in ultimul rand prin contracte de cercetare,
granturi, contracte de consultanta in domeniul managementului.
Facultatea de Management-Marketing dispune de un sistem modern de management al activitatii de cercetare stiintifica, caracterizat prin
structuri, procese si metode
specifice de planificare, monitorizare si avizare a rezultatelor. Au fost create proceduri pentru planificarea si evaluarea activitatii de
cercetare stiintifica.
Departamentul de
Cercetare functional la nivelul universitatii acorda consultanta pentru elaborarea propunerilor de proiecte, monitorizarea proiectelor si
gestiunea informatiilor necesare
managementului cercetarii stiintifice din universitate.
Obiectivele fundamentale in domeniul cercetarii stiintifice sunt:
participarea la competitiile nationale, europene si internationale de obtinere de granturi, cat si la incheierea de contracte de
cercetare, expertiza si consultanta cu mediul de
afaceri;
cresterea competitivitatii produselor stiintifice oferite, astfel incat sa creasca vizibilitatea nationala si internationala a
universitatii;
introducerea unui sistem eficient de asigurare si evaluare a calitatii care sa puna accent pe rezultatele efective ale cercetarii
stiintifice si pe recunoasterea lor nationala si
internationala.
Programarea activitatii de cercetare stiintifica
Activitatea de cercetare stiintifica a
Facultatii de Management-Marketing se desfasoara in cadrul
Programului pe termen lung privind
cercetarea stiintifica, adoptat
de
Senatul Universitatii Romano-Americane.
Planul anual de cercetare stiintifica se intocmeste cu sprijinul
Departamentului de Management-Marketing, este discutat si aprobat in
Consiliul Facultatii, iar in final este
supus aprobarii
Senatului Universitatii. Consiliul facultatii, prin analize efectuate in majoritatea sedintelor sale, impreuna cu
conducerea universitatii, urmaresc sistematic si
sprijina realizarea planului anual de cercetare stiintifica. Temele de cercetare stiintifica cuprinse in planuri se inscriu in ariile
stiintifice ale domeniilor de licenta si masterat.
La nivelul
Departamentului de Management-Marketing functioneaza 5 colective/nuclee de cercetare, formate din cadre didactice cu norma de baza
la
Facultatea de
Management-Marketing, cu urmatoarele domenii de competenta:
Management strategic, competitivitate si globalizare;
Politici si strategii in domeniul resurselor umane;
Managementul performantei;
Sisteme informatice pentru asistarea deciziilor manageriale;
Managementul marketingului, strategii de marketing.
Personalul didactic desfasoara activitate de cercetare in domeniul disciplinelor cuprinse in planurile de invatamant al programelor de studii
universitare de licenta si de masterat, in
concordanta cu domeniul de expertiza si preocuparile stiintifice proprii.
Programele de cercetare stiintifica vizeaza crearea unui climat de lucru in echipa intre cadrele didactice ale facultatii, promovarea
interdisciplinaritatii, transparenta decizionala
concomitent cu evaluarea periodica a rezultatelor cercetarii.
Componenta de cercetare stiintifica este o componenta esentiala a evaluarii anuale a calitatii corpului profesoral.
Valorificarea cercetarii stiintifice
Rezultatele activitatii de cercetare stiintifica a cadrelor didactice din cadrul
Facultatii de Management-Marketing si departamentului de
specialitate sunt valorificate anual prin
publicarea unor manuale, cursuri, tratate universitare, caiete de aplicatii, studii de caz, etc. in edituri recunoscute CNCSIS (Editura
Economica, Editura Tribuna Economica, Editura
Universitara, Editura ProUniversitaria, s.a.), fiind destinate activitatii didactice.
Īn ceea ce priveste studiile stiintifice, acestea au fost prezentate in cadrul sesiunilor anuale de comunicari stiintifice ale cadrelor
didactice din
Universitatea Romano-
Americana si, in egala masura, in cadrul unor simpozioane, congrese, conferinte nationale si/sau internationale.
La nivelul
Departamentului de Managent-Marketing se deruleaza contracte de cercetare stiintifica, membrii departamentului avand o bogata activitate
publicistica. Īn activitatea publicistica
sunt
implicati si studentii si masteranzii.
Este remarcabila preocuparea cadrelor didactice pentru publicarea unor articole in reviste de specialitate din tara si din strainatate cotate
CNCSIS, ISI sau citate in baze de date
internationale. (
http://cercetare.rau.ro).
Tematica abordata este extrem de variata, reflectand preocuparile stiintifice ale corpului profesoral si ancorarea in problemele de maxima
actualitate pentru economia
romaneasca.
Conceperea si elaborarea unor materiale didactice de inalt nivel stiintific, constituie o preocupare permanenta a cadrelor didactice ale
facultatii, reprezentand una din formele
eficiente si operative de diseminare a rezultatelor cercetarii. Titlurile editoriale s-au concretizat in cursuri, manuale, tratate
universitare, culegeri de probleme, caiete de aplicatii,
studii de caz si teste, care au fost publicate in edituri consacrate, recunoscute CNCSIS, precum: Editura Economica, Editura Tribuna Economica,
Editura Didactica si Pedagogica,
Editura Universitara, Editura ProUniversitaria, Editura Junimea etc. si au fost destinate, in general, tuturor studentilor si specialistilor
din domeniul economic.
Activitatea de initiere a studentilor si masteranzilor in cercetarea stiintifica s-a desfasurat in cadrul cercurilor stiintifice, organizate pe
domeniile de licenta si masterat, iar in cadrul
lor pe discipline reprezentative. Lucrarile de cercetare stiintifica ale studentilor si masteranzilor au fost valorificate prin comunicari
sustinute - o mare parte dintre ele in limba
engleza - in cadrul sesiunii cercurilor stiintifice studentesti si a studentilor masteranzi, organizate anual.
Pentru fiecare sectiune, in fiecare an s-au tiparit brosuri cu lucrarile selectate pentru a fi prezentate - brosuri care s-au distribuit
gratuit participantilor la aceasta manifestare - si s-au
acordat premii celor mai valoroase lucrari.